3.5.2015

Lääkkeetön/lääkkeellä.

Ajattelin vähän valottaa tän ADDin maailmaa lääkittynä ja "luomuna". Monethan sanovat meitä "haastavia" huumeiden käyttäjiksi tuon pelottavan/kamalan Concertan vuoksi. Onhan se amfetamiinijohdannainen (joka muuten on sitten eri asia kun se amfetamiini). Kolmiolääke kyllä. Katukaupassakin kuulemma arvokas, mitä en tajua. Multa on koitettu tuota ostaakin ja syyksi selvisi että haluaa koittaa auttaako opiskelussa, tätäkään en ymmärrä.
Tuo lääke ei tee "terveelle ja normaalille" yhtään mitään. Tälläselle ADDille taas se on varsin suuri apu ihan normaalissa arjessa.

Eilen oli jotenkin käsinkosketeltavan selvää miten mun arkeni eroaa lääkittynä ja luomuna. Unohdin aamusta ottaa normin viikonloppuannokseni joka on 18mg. Arkena otan 36mg ja tää yhdistelmä toimii mulla tosi hyvin. Mikäli käy noin että unohdan ottaa niin en mä ala enää päivällä sitte ottamaan koska se sit vaikuttaa nukahtamiseen jne.

Jos mä en lääkitse niin en saa MITÄÄN aikaan. Oon megaväsynyt ja jotenkin hiljaisempi. Pään sisällä on sellane hullunmylly mistä en oikeastaan saa otetta mitenkään joka taas tekee sen että oon vaisumpi. Oon paljon väsyneempi ja voisin jo kahden aikaan mennä päiväunille. Eilen meninkin joskus ehkä neljän aikaan päikkäreille ja heräsin kuuden jälkeen. En saanut päivän aikana MITÄÄN tehtyä ja vaan olin. Toki sekin on välillä ihan ok mutta pidemmällä juoksulla se on vaa ahistavaa.

Tänään sitte otin aamusta ton 18mg ja huomasin pitkästä aikaa itekin eron. Saatiin porukoilta roudattua meille yks kaappi joka tulee yläeteiseen. N:n kanssa kävin kauppailemassa ja sain vähä omassa päässä hahmotettua lisää tota lasten huonettakin. Nyt aattelin hetken istuksia (ja bloggaillakin) ennen ku alan yläkerrassa rehaamaan ja teen kaapille tilan. Mun on jo jonkun aikaa tehny mieli organisoida yläkertaa muutenkin ni voisin koittaa jos saisin jtn aikaseksi, imuroidakin voisin.

Concerta on siis pelastanut mun arkeni. Pystyn toimimaan kotona loogisesti ja saan asioita aikaan. Töissä pystyn tekemään niinkuin työnantaja tahtoo ja samalla vähän extraakin. 


1 kommentti: