29.12.2014

Maanantai ja arki(ko?)

Eilinen kuluikin ommellessa. Sain leikattua itelle ja miehelle collarihousuihin kappaleet ja jopa ehdin ommellakin toiset melkeen valmiiksi. Onneks ennen ompelua tajusin että ainii, taskut. Kuosittelin vielä sitte taskutkin molempiin. Oon aika yllättyny miten siistiä jälkeä sain. Yllättynyt siis koska mun mielestä mun ompelukäsialani ei ole ollut koskaan siisti.

Kuva nyt ei ole niin tarkka kun haluaisin mutta kyllä siitä selvää saa. Vuorikankaaks otin vaan jonkun trikoopalan mitä kaapissa oli ja musta se on aika hauska lisä noihin. Noista tulee siis eriparipuntit. Mulla on selkeesti joku tälläne eriparijuttu käynnissä :D


Eilen aloitin (taas) uuden työn kun oivalsin että mullahan on langat siihen. Oon jo PITKÄÄN haaveillut Japan Sleeves -mallista mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt sitten viimeinkin sain. Meinasi muuten aivo nyrjähtää tuon pitsin kanssa. Site kun tehdään nurjallakin. Ei meinaa pienet aivot sitä jaksaa ymmärtää. Nyt kun eka kaavion toisto on kohta tehtynä niin alkaa jo hieman sujumaankin eikä jatkuvasti tartte olla kieli keskellä suuta ja purkamassa. Teen nuo pitsikaitaleet yhtaikaa jotta ei tartte kokea kahden kappaleen syndroomaa. Aika nopeasti se kyllä etenee silti.

Ostin lauantaina sen Opin base coatin joka tekee kynsilakasta kuorittavan silloin kun sen tahtoo pois. Hitto miten hyvä lakka! Oon jo kerran kuorinut lakat pois ja uudet laittanut tilalle. Isoin hyötyhän tossa on glitterlakoissa jotka jämähtää kynsiin aivan liian kovasti. Koitin nyt laittaa pelkästään itä Opin hilelakkaa ilman että laitoin pohjalle mitään ja tuli hirmuisen kiva!


Huomasin nyt vasta kuvassa että unohdin yhteen kynteen tehä siistimisen mutta menköön. Hieno lakka se silti on! Jos tuohon ei laita topcoatia niin tulos on hieman hiekkalakan tapainen mutta ite tykkään enemmä ihan kiiltävästä pinnasta ni laitoin Seche Viten tuohon päälle.


Mies läks tuossa joku aika sitten tallille ja me jäätiin sitte kotiin. Ollaan katottu jo Jali ja suklaatehdas ja pari piirrettyä elokuvaa. Ite saan neulottua ja löhöiltyä. Ei kyllä voi ekana duunipäivänä valittaa etteikö olis lomalla levätty.. Voisin jossain vaiheessa taas käydä läpi noita keskeneräisiä ja jaotella ne jotka tulee valmiiksi ja ne jotka menee purkuun. Mä kun rakastan alottaa asioita mutta haaste on se mielenkiinnon pysyminen siinä. Oon kyllä pariin otteeseenkin tehnyt valmiiksi käsitöitä jotka oon aloittanu parkikin vuotta aikaisemmin.

Oon tässä miettiny että mitähän uuden vuoden lupauksia tekisin. Oon siis ihan hirmuisen huono lupauksissa ja siks oon tehny nyt parina vuonna sellaisia panostuksia. Koitan panostaa johonkin asiaan enemmän. Nyt oon aatellu että panostaisin käsitöihin ja siihen että tekisin enemmän tarpeeseen(oma perhe ja ystävätkin) ja että koittaisin tehdä varastoon asioita ni olis sitte ens jouluksikin ehkä pukinkonttiin asioita.


1 kommentti: